Dag 1, de reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu Dag 1, de reis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu

Dag 1, de reis

Blijf op de hoogte en volg Fiona

15 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Blog dag 1

Vandaag begonnen we onze reis als beginnende backpackers! Nadat we elkaar een miljoen keer gebeld hebben met de vraag wat neem jij mee? Hoeveel shirts heb jij? Hoeveel outfits heb je eigenlijk bij je? Dat hoort er dan denk ik gewoon bij! (En buiten dat vind ik dat we best netjes gepakt hebben met 9 en 12 kg) ik had mijn to do list natuurlijk op de dag van vertrek nog niet af, en Loes kwam super vroeg! Dus nog met de shampoo in mijn haar Loes binnen gelaten en toen kwam het toch allemaal heel dicht bij! Met een lichte gezonde spanning Loes op sleeptouw genomen om mijn to do list af te krijgen! Pasfoto's maken, geld pinnen, boek kopen en niet te vergeten de veiligheidsspelden niet te vergeten! (Waar ik die ook alweer voor nodig had ben ik ook alweer vergeten maar ik heb ze!). Mama ophalen van de zaak want we hadden toch echt een lift nodig naar Düsseldorf waar we aan ons eerste deel van de reis zouden beginnen naar Abu Dhabi. Papa die zo lief besloot ook naar huis te komen om me uit te zwaaien.
Eenmaal thuis begon bij mij lichtelijk de stress toe te slaan. We zullen toch wel aan alles gedacht hebben? Heb ik wel alles bij me? Is het niet te veel? Nog snel wat dingen uit mijn tas gegooid en Loes haar visum voor Thailand nog een keer gekopieerd want dat was een puntje wat even vergeten was maar gelukkig kwamen we daar nog ruim optijd achter. Om drie uur ging het dan echt gebeuren. Op naar Düsseldorf om die Duitsers te feliciteren met hun weltmeisterschaft (als ik dat zo goed schrijf) afscheid nemen van papa en ingepakt en wel gaan! Onderweg weer gepest met mijn geweldige Duits en geoefend dat het niet congradulieren is maar gratulieren. De reis ging zo voorspoedig dat ik eigenlijk een beetje hoopte opviel zodat we niet zo lang hoefde te wachten op het vliegveld. Helaas, de file kwam niet. Eenmaal daar ging mijn moeder in de parkeer garage op zoek naar een kar voor de tassen. Ik bedoel maar, waarom nu al sjouwen als dat ook nog 6 weken lang kan. Volgens mij heeft mijn moeder het hele vliegveld afgezocht, een oudere man verzocht de kar ook voor 70 cent mee te geven ipv een euro en deze ook nog gekregen. Inchecken kon nog niet, zo vroeg waren we. Gelukkig was er iemand die ons wel alvast in wilde checken. Op dat moment werd een angst van mij waarheid. Heeft u een visum voor Thailand? Want volgens uw vlucht verblijft u er langer dan 30 dagen. Na wat moeite dan toch gelukt in te checken met de hoop dat we daar het land inkomen! Maar dat zal wel loslopen. Nog even snel wat baht pinnen zodat we daar wel geld hebben. Pinpas is niet geldig! Gelukkig die van Marloes ook niet wat me iets gerust stelt. Het zal wel aan het systeem liggen. Geld pinnen lukt gelukkig wel, dus hebben we dit kunnen inwisselen voor baht. Nog even koffie doen bij de Starbucks met Amber en mama en dan door de douane. Hier kwamen we gelukkig goed doorheen en kwamen we bij de winkeltjes. Dit viel nog vies tegen want er was 1 restaurant waar we nog even wat avondeten konden halen maar verder was er niet zoveel. Het boarden liep voorspoedig en we hadden top plekken. Films gekeken en ons over héééle belangrijke vraagstukken gebogen. (Voor twee blonden beginnende backpackers dan) waar laten we de backpack eigenlijk als we een trekking gaan doen? En past alles dan echt in de dag rugzak? Nee toch daar past toch nooit alles voor 2 dagen in? Je begrijpt het wel, echte vrouwen dilemma's! Nog een beetje verkreukt geslapen en toen waren we al in Abu Dhabi. Hier hebben ze echter Arabische letters. (Iets waar wij echt niets van konden maken, en het staat er nergens in "normale" letters. Gelukkig konden we het vluchtnummer wel lezen dus met wat creativiteit kwamen we tot de conclusie bij welke gate en terminal we moesten zijn. Ook hier was slapen niet echt een optie en dan gaat de tijd toch best langzaam. We werden hier meteen op de proef gesteld met het geduld wat we ook in Thailand zullen moeten hebben. Het boarden werd door 1 hele man gedaan en het leek erop of hij ieder lettertje in je paspoort uit zijn hoofd wilde leren. Hier hadden ze mooiere dekens en kussens aan boord alleen werkte de techniek hier jammer genoeg minder. Hele vlucht zonder scherm gedaan maar gelukkig hadden we het geluk dat er heel de vlucht naast 2 Denen zaten die de hele tijd aan het praten waren, en als ze dat niet deden waren ze de bediening aan het commanderen. Na een wat turbulente vlucht geland in Bangkok. Het verhaal dat het van het ene op het andere moment donker is is geen fabeltje. We landen en het is licht en als we eindelijk aan de gate staan is het donker. En hier maken ze niet eens gebruik van een Polderbaan. Nu op weg naar de immigration, kijken of we het land in komen. Aardige mensen hier, ze lachen inderdaad allemaal en ze willen je allemaal helpen maar spreken helaas niet allemaal Engels, en als ze dan vragen spreek je Thai dan houd het bij ons toch ook een beetje op. Maar belangrijk, we zijn erdoor heen!!! Ook onze tas ligt op de band. Dus laat het avontuur maar beginnen. Wij (toch een beetje naïef als we zijn) opzoek naar de shuttle bus waar we over hadden gelezen. Helaas deze bestaat niet, iedereen raad ons aan met de trein te gaan. Dit zagen we niet helemaal zitten omdat we geen idee hadden waar we dan naartoe zouden moeten. Samen een bedrag besproken wat we maximaal aan de taxi uit wilde geven en anders gaan we met de trein. Gelukkig viel de taxi ruim binnen het budget en gingen we op weg met onze chauffeur die een poging deed Engels te praten maar ons toch niet helemaal begreep. Wel nog een spoedcursus Thai gehad wat wij op onze beurt dan weer niet helemaal begrepen. Na een uur rijden dan eindelijk in ons hotel. Het ligt in een gezellig straatje met veel lampions en eet tentjes waar ook veel kraampjes staan waar je iets kan halen. Onze spullen snel in het hotel gelegd zodat we nog even een hapje konden eten. Ook hier is iedereen heel vriendelijk maar we merken wel dat we een beetje instorten na de lange reis. Na een heerlijke currie (die niet eens heel heet was) toch maar naar bed gegaan om vandaag het koninklijk paleis te gaan bewonderen. Ik zal snel weer wat posten!

  • 16 Juli 2014 - 14:17

    Philine:

    Hey lieve dochter. Wat een mooi begin van je reisverslag.
    Heerlijk om te lezen. hoop dat jullie vandaag ook een prachtige dag hebben.
    Geniet ervan!
    kus, mama

  • 16 Juli 2014 - 20:08

    Irma:

    Wat een spannend begin van jullie reis. Kon je alvast wennen aan wat jullie nog allemaal te wachten staat.
    Heb je foto ontvangen. Geweldig dat het nu echt is begonnen.
    Liefs
    irma

  • 19 Juli 2014 - 20:28

    Barend:

    heey Fiona,
    Wat een ongelofelijke reis (nu al). Ik wens je al het goede met het vervolg van je reis.

    Groetjes Barend

  • 19 Juli 2014 - 20:28

    Barend:

    heey Fiona,
    Wat een ongelofelijke reis (nu al). Ik wens je al het goede met het vervolg van je reis.

    Groetjes Barend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 4837

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Eerste backpack reis naar AZIË

Landen bezocht: