Dag 3 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu Dag 3 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu

Dag 3 Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Fiona

17 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag dan poging 2 naar het koninklijk paleis, maar eerst naar onze regelman Mark. We hebben afgesproken om te kijken wat we willen en om te kijken of zijn plannen bij onze plannen aansluiten voor een niet al te groot bedrag. We zijn natuurlijk al helemaal gewent aan het Thaise ritme en komen dan ook rustig een half uur te laat op onze afspraak. Geen punt gelukkig want zijn collega's zijn ook erg van het Thaise ritme. Hij zelf is ook een Thai maar opgegroeid in de USA. Hij verteld ons dat ons plan wel erg sportief is om van noord ook nog zuid de eilanden te doen. Dit hadden we ook wel een beetje verwacht. Na wat voorstellen en wat ideeen uitwisselen komen we al aardig tot een plan wat we willen en zijn nog steeds heel felxibel. Wat we allemaal gepland hebben zal ik nog even geheim houden en dat kunnen jullie lezen in mijn blog. Hierna met de tuk tuk (jaja nog steeds onze prive chauffeur voor de dag, die overigens 2,5 uur lang buiten heeft staan wachten toen wij bij mark zaten) brengt ons in een keer naar het paleis. Ook hier wil hij wachten op ons maar dit vinden we wat overdreven dus sturen hem naar huis. Het paleis is erg groot en vol versieringen. Een heel indruk wekkend complex. We kijken onze ogen uit, maar hebben dezelfde fout gemaakt als gister om dit om 12 uur in de middag te doen. Dit keer wel gebleven want de toegang is wel erg prijzig (500 baht, is ongeveer 10e) Natuurlijk ook weer dubbel gelegen om plakkend bilnaten en om chinezen die het ook hier niet helemaal lijken te snappen. Ook moet je hier volgens mij zorgen dat ze niet boos op je worden, in het wapen museum hele griezelige wapens gezien. De helft snapte ik niet eens hoe het werkte maar het oogt pijnlijk. Het gekke is dat in iedere tempel er een soort rust hangt waar iedereen rustig van wordt. Helaas is het in de tempels hier niet koel net als in kerken wat wij europeanen gewend zijn. Hier zijn we niet al te lang gebleven en zijn na het paleis weer even terug gegaan om wat te lunchen en het zwembad in te duiken. Dit keer zonder 4 uur in slaap te vallen. Na het zwemmen willen we toch nog een poging doen om de golden mount te zien. Dit mislukt helaas. we krijgen een deal aangeboden om een uur een rondvaart in een prive boot te krijgen op de rivier van Bangkok. We vragen ons af en toe af waar we aan beginnen maar vooruit maar weer. Het blijkt ontzettend indrukwekkend. We varen door de sloppenwijken van Bangkok. Het laat me toch wel inzien hoe goed wij het hebben in Nederland. Ik ben er eerlijkgezegd nogal van geschrokken dat mensen het zo slecht kunnen hebben. Een goede tocht dus al zeg ik het zelf. Ook hebben we in de rivier een echte krokodil gezien (de man moest welliswaar 10 keer wijzen voor we het zagen maar ach). Loes had weer een mooie opmerking vandaag, is dat een echte monnik? nee toch dat is toch een beeld? ik: Nee dat is een dode ingebalsemde monnik. loes: ieh nou nu hoef ik er echt niet meer heen.
Nu lekker eten en een biertje doen op de backpackers road van Bangkok. Het is her druk en het lijkt wel of je in een party bestemming in zuid Spanje loopt. Hier hebben we het niet laat gemaakt want we moeten morgen vroeg op voor de floating market. Ben benieuwd! Hoorde trouwens van het ongeluk van het vliegtuig! Wat een verschrikkelijk nieuws! Ben blij dat wij hier zijn en het laat ook nu maar weer zien hoe blij we met alles mogen zijn. We genieten nu dubbel zoveel en er komt iedere dag een beetje bij! Hoop dat jullie ook allemaal dubbel genieten en het leven af en toe vieren!