Dag 11, Flight of the Gibbon - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu Dag 11, Flight of the Gibbon - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu

Dag 11, Flight of the Gibbon

Blijf op de hoogte en volg Fiona

25 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Ondanks mijn verbrandheid toch redelijk kunnen slapen al was het erg warm vannacht! Vandaag gaan we de flight of the gibbon doen! (voor de mensen die niet weten wat dit is even kort samengevat: Het is het rondzweven in de jungle doormiddel van kabelbanen!) We worden opgehaald na het ontbijt en loes is nog even bellen bij de 7/11 (ik dus een beetje in de stress, de man 50 baht gegeven om te blijven maar alles komt goed. Hij is misschien niet heel blij met me maar ach, hij moet niet zeuren!) We gaan op pat en het is langer rijden dan we denken. Als we er zijn is alles goed geregeld en ziet het er goed verzorgd uit! We moeten een formulier invullen over onze medische gezondheid en de verzekering die erbij zit! Het is erg leuk om te zien wat voor tuigjes we aankrijgen maar ook hier geld echt charmant is het niet! We krijgen goede uitleg en hierna mogen wij zelf de tuigjes aantrekken! Het is erg leuk en we maken meteen kennis met onze gids die een soort wandelende commedie show is. Hij blijft maar praten en grapjes maken! We stappen in het busje als iedereen zijn tuigje en helm op heeft en rijden een klein stukje naar het begin. Ook hier krijgen we uitleg met wat we moeten doen maar eigenlijk vooral wat we niet moeten doen. Het zijn duidelijke instructies. Voor de eerste kabel ben ik wel een beetje zenuwachtig omdat ik niet weet wat ik moet verwachten en vooral het landen baart me zorgen. (waarschijnlijk crash ik weer ergens tegen een boom ofzo) Inderdaad na de eerste kabelbaan heb ik de boom ongeveer doormidden willen beuken om mijn landing te redden. Maar niks aan het handje er is een man die me weer omhoog helpt haha! De man blijft komisch en hij probeert ook nederlands te praten dat tot grappige momenten leid. Na een paar platforms moeten we nu een stuk gaan lopen (ho even dat stond niet in de brochure, dat heb ik met die trekking wel genoeg gedaan!) maar dit zijn gelukkig goede paden dus komt het helemaal goed. We krijgen daar wat te drinken en hij laat een boom zien waar veel apen in zitten (gibbons) Daarna gaan we naar de langste baan van vandaag 800 meter!!!!! (echter zegt de beste man (cash zoals hij heet, en zijn hulpje Keng (uitgesproken als King)) dat het geen 800 meter is maar 700 maar dat hij dat van zijn baas moet zeggen om meer klanten te trekken. Iedere keer als ik moet landen op een platform roemt cash watch out long legs are coming in! Hij heeft het nederlandse woord grappenmaker van een vorige groep geleerd dus dat wordt ons ook nog even goed ingewreven! Heerlijk dit! Ik lach me kapot om iedere opmerking. De langste is inderdaad lang en gaat heel hard. Ik heb er tranen van in mijn gezicht! geweldig dat gevoel! Ik zou dit aan iedereen aanraden. Je bent geen moment los omdat je aan 2 haken zit en er is dus ook geen moment dat je je onveilig moet voelen (buiten de boom dan misschien) Ook mogen we een keer als superman. Dat houd in dat je niet aan de voorkant wordt vastgemaakt zoals normaal, maar aan de achterkant waardoor je niks kan vasthouden dus je ook blind van het platform afspringt. Loes gaat eerst en overwint haar angst door het gewoon te doen! Echter blijft ze halverwege hangen omdat ze niet het net heeft kunnen pakken aan het einde! Het is een ontzettend grappig tafreel hoe ze daar hangt en zich maar vast houd aan wat bladeren. Cash vind echter dat ze niet de blaadjes moet gaan eten maar moet gaan zwemmen want dat helpt. Ook dat doet ze maar helaas geen beweging in te krijgen! Ze wordt door Keng gered en die helpt haar naar de overkant. Nu mijn beurt! Hopelijk kan ik het net wel pakken! Gelukkig dit is gelukt! Nog een paar platforms, lange bruggen die we over moeten (van die bruggen die in films altijd instorten boven vulkanen of rivieren) en abseilen zit er ook nog in. Ik zou cash graag voor jullie quoten maar ik denk dat dit niet goed over komt. Ik probeer er een. aan het einde mogen we met zijn 2e naar beneden abseilen. we zijn echter met een oneven aantal waardoor een jongetje vraagt met wie moet ik dan? Waarop cash zegt: I always do doubles or singles, but I never tried a tripple, but if you want to I can try! Ik denk dat je erbij moet zijn om dit te snappen maar heb mijn best gedaan. Als we terug zijn krijgen we heerlijk en vooral veel eten als lunch! Genieten. er zit een bandje wat elk moment zelf in slaap lijkt te vallen maar ach het is gezellig en knus. Na het eten nog snel een waterval zien (die hebben loes en ik nu wel gezien dus we hoeven niet helemaal naar boven maar bekijken hem goed van beneden. We maken er een hele interessante studie van! Terug in de bus en eenmaal daar vallen we snel in slaap en zijn we voor we het weten in Chiang mai. Heerlijk dagje! en nogmaals ik beveel dit iedereen aan! Morgen de slowboat naar Laos, dus zal jullie maandag op de hoogte stellen met het blog! Geniet in Nederland allemaal!

  • 25 Juli 2014 - 15:20

    Philine:

    Hey lieve dochter! Zo een tijdje niets en dan in één keer twee blogs achter elkaar. Heerlijk!
    De avonturen worden steeds meer bijzonder.
    Ik had de site van The Flight of the Gibbon natuurlijk al opgezocht en was al meteen verkocht. Wow!!! Wat een belevenis. En dan morgen met the Slow Boat (alleen de naam al... zucht) ik ben oprecht jaloers!
    Lieverd, geniet want dit is allemaal echt heel bijzonder.
    Kus, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 4847

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Eerste backpack reis naar AZIË

Landen bezocht: