Dag 16, Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu Dag 16, Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu

Dag 16, Luang Prabang

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

02 Augustus 2014 | Laos, Luang Prabang

Vanochtend vroeg opgestaan om naar de grotten te gaan. Eerst wat ontbijten, dit keer maar niet meer bij de tent van gister, maar aan de rivier. Het id. heerlijk en we hebben ook nog top uitzicht. Het is een buffet dus ook geen gezeur over verse of minder verse jus. Hierna lopen er een eindje verder naar de ingang van de boot. Hoewel ze hier in Laos meer van de tijd zijn dan in Thailand zijn ze bier ook niet de vlotste. Na een korte wachttijd waarin we een leuk stelletje Nederlanders ontmoet hebben in het bootje gegaan. Het is een klein schattig maar overdekt bootje en de bootrit is weer erg lang. (Ik had een uurtje verwacht maar in werkelijkheid was het 2,5 uur). We stoppen eerst nog in ren dorpje waar wiskey word gebrouwen (weer met die vieze beesten erin.) Gelukkig hebben ze hier ook een wc, want in alle haast was ik dat vanochtend vergeten. Echter staan bij de wc 4 kinderen die geld vragen voor de wc. Aangezien ik bijna geen geld bij me heb ding ik af op de wc waarna ik me wel een klein beetje schuldig voel. (Het is ook best zielig om op de wc af te dingen). Na deze zeer nuttige stop gaan we verder. Op de slowboat waar we 2 dagen geleden opzaten zijn we ook langs een rots gevaren waar we van buitenaf veel Boeddha's zagen. Hier zijn er toen niet gestopt. Dit blijkt wel de grot waar we stoppen met deze tour.

We worden afgezet op een bamboe vlot waarbij ik het gevoel heb dat ik er ieder moment door kan zakken maar gelukkig gebeurd dit niet. De grot is te bereiken met een hoge trap met hele rare hoge treden (ik dacht dat ze hier klein waren.) we lopen omhoog en zien inderdaad in een inham van de grot heel veel boeddha's. Eigenlijk hadden we dit met de slowboat ook al een beetje gezien en valt het daarom een beetje tegen. Het is best klein en snappen dan ook niet dat we hiervoor een uur krijgen voor we weer terug moeten zijn op de boot. Er is ook nog een trap naar boven op de berg en besluiten dit ook nog maar te doen aangezien we tijd overhebben. Dit was verschrikkelijk. Een trap waar we ongeveer een kwartier over hebben gedaan (nu snap ik dat ze je een uur geven) met weer erg ongelijke traptreden. Als we boven komen is de grot heel donker en moet je een lamp gebruiken om te zien waar je loopt. (Blij dat we tegenwoordig telefoons hebben met zaklamp) ook hier staan weer veel boeddha's. Dan maar weer terug naar beneden. En weer aan de terugtocht begonnen. Dit ging sneller omdat we met de stroom mee gingen en niet meer bij een wiskey brouwend dorpje stoppen met enge beesten. Eenmaal terug lekker even relaxen in de kamer. Buiten is het heel warm en er is nergens een plek waar je kan chillen. Vandaar de kamer maar in.

In de avond gaan we eten op een marktje wat erg lekker is, en daarna natuurlijk weer naar de markt. Dit keer koop ik niks maar Loes gaat de laatste avond nog flink los. Deze dag vliegt om en omdat we morgen lang in de bus moeten zitten naar vang vieng gaan we vroeg naar bed.

  • 04 Augustus 2014 - 09:48

    Philine Van 't Hoog:

    Hoi lieve dochter!
    Inderdaad een heel mooie waterval!
    Zoals je ziet hangen we allemaal aan je lippen/pen/toetsenbord. Je krijgt steeds meer volgers, leuk hè?
    Hier alles goed. Heel veel plezier met de cursus, ben benieuwd.

    Liefs, mama

  • 04 Augustus 2014 - 20:48

    Joris:

    Hi lieve Fiona,
    Ik geniet van je blogs, ieder dag weer! Wat is het toch leuk dat wij je reis zo van dag tot dag kunnen volgen! We genieten bijna net zo hard van jouw reis als jij zelf!
    Iedereen ( mama en amber dus) vindt dat ik ook moet reageren, wat ik hierbij dus ook even doe. Perfectionistisch als ik ben (of probeer te zijn) moet ik dus alle schrijffouten corrigeren en dat kost een hoop tijd/moeite. Vandaar dat ik dus maar één keer per 3 weken reageer......haha
    Lfs en geniet heerlijk verder, papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 4849

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Eerste backpack reis naar AZIË

Landen bezocht: