Dag 18, Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu Dag 18, Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu

Dag 18, Vang Vieng

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

06 Augustus 2014 | Laos, Vangviang

Vanochtend werden we heerlijk brak wakker en wisten op onze zolderkamer met alleen een van van ellende niet wat we moesten doen. We hebben flink veel water gedronken en heerlijk brak op bed gelegen en geweldige diepgaande gesprekken gevoerd. Een klein voorbeeld: Fiona: Loes ben jij ook zo brak? Loes: ja ik kan niet meer, weet echt niet wat ik moet! Fiona: gelukkig, ben ik niet de enige. Moeten we vandaag echt wat doen of zullen we heel de dag in bed liggen? Loes: wil heel de dag in bed maar we moeten tuben! Fiona: Ohja fuck dat is waar ook.

Dus nadat wij heerlijk voor Pampus hebben gelegen, hebben we onszelf in de kleren gehesen, meer water gedronken en naar beneden gegaan om bij de banana bar te ontbijten met een schnitzel en pasta, en natuurlijk niet te vergeten met friends op tv!

Na het goede ontbijt slaat het weer volledig om en begint het te hozen op het moment dat we willen gaan tuben. Omdat we morgen hier alweer weg moeten besluiten we dat we met een groep waaronder de Nederlandse meisjes van gister avond, toch gaan tuben. We krijgen een band en die word op de tuk tuk geladen en dan gaan we weg. Het is een stuk rijden en vragen ons af hoelang het duurt voor je terug bent in het dorp. Voor de mensen die niet weten wat tuben is, even kort; bij tuben krijg je een tractor band waarin je in de rivier gaat liggen en je laat mee voeren van bar tot bar. Omdat er in her verleden wat Britten zijn overleden met het tuben omdat ze dronken waren is de afstand en het aantal bars verminderd.

Als we eenmaal aankomen bij de eerste bar met de tuk tuk, zijn we al doorweekt voor we überhaupt het water hebben aangeraakt. Het blijft maar regenen en het houd niet op. Ik besluit het maar bij een frisje te houden na afgelopen avond. Er word hier gebeerpongt, en een beetje gechillt in de regen. Ook hier zijn weer overjarige backpackers die duidelijk nog niet zijn thuis geweest na afgelopen nacht. Ze hebben glitters op hun hoofd en dragen leggings (ja echt, het zijn allemaal mannen) en volgend mij nog steeds (of weer) dronken. Ook zit hier de foutste propper die mij gister heeft aangenomen. Hij ziet er niet uit en vraagt Loes om een massage. Ze bedankt vriendelijk, en als het opgehouden is met regenen besluiten we met zijn alle naar de volgende bar te gaan. Deze bar ligt echter 10 minuten verder en dit blijkt ook meteen de laatste bar. (Dat het verkort was wisten we, maar zo verkort wisten we dan ook weer niet). Deze bar was groter en de zo'n komt wen beetje door. Je kan hier onder een fontein basketballen, je kan tafeltennissen, in een naar zweet stinkende hangmat hangen, niet te vergeten drinken en volleyballen. Het is erg gezellig en we ontmoeten veel verschillende mensen. De tijd vliegt voorbij (zeker als je aan de frisdrank zit) en het begint te schemeren. De 3 broers kwamen aan het eind ook nog even langs en met zijn alle tuben we terug naar de stad. We dachten dat het vrij dichtbij zou zijn. Echter was het ongeveer 45 minuten en moesten we onderweg wat obstakels ontwijken om heel aan te komen (houten vlotten, rotsen, bomen, monsters) we komen net voor het donker aan en worden gevangen door flessen aan lijntjes om uit de sterke stroming te komen. Als we aan de kant zijn loop ik op mijn blote voeten ( slippers in de stad gelaten om kwijtraken te voorkomen) en zie tot mijn grote schrik een slang in het gras!!!! Echter word ik al snel uitgelachen omdat ik nu ook een sokken fobie schijn te hebben. We moeten nog een klein stukje met onze band en het is al donker. We lopen over een grintpad terug (weet wie dat bedacht heeft maar als ik de uitvinder van grindpaden vind doe ik hem wat!) omdat we een kwartier te laat zijn met het terugbrengen van de band krijgen we maar de helft van onze deposit terug. Ben blij dat we morgen weg gaan.

Omdat we helemaal onder de modder zitten gaan we douchen en eten we voor de verandering maar weer eens in de bananabar. Na de banana bar hebben we weer met zijn alle afgesproken in de irish pub. Ik ontmoet daar nog meer Nederlanders, een broer en een zus uit Katwijk. Ze zijn hier met een georganiseerde reis en ook hun vader zit er gezellig bij! Het is een hele gezellige avond en ik heb Steven nog beloofd ook hem het lachgas te leren. Dus wij met zijn alle inclusief de nieuwe gemaakte vrienden met hun vader naar de overkant om daar eerst een potje beerpong te doen om daarna aan het lachgas te gaan. Ontzettend gezellig en iedereen doet mee (Loes is alleen blijven plakken aan de overkant). Het begint nu te regenen en al snel blijkt dat het dak van de bar niet zo regen bestendig is als we dachten. Inmiddels zijn er alleen nog met Rutger en Steven over (oudste broer en Loes zijn nog in de irish pub.) en wil ook Rutger nu lachgas proberen wat hilarisch film materiaal oplevert. (Helaas ook van mij) ook krijgen er een gratis drankje, vodka met salamanders er in. Heel apart en niet lekker dus laat ik het maar staan.

Het regent nu zo hard en de bar sluit ook al (alles sluit hier rond en uur of 12) dat ik besluit te rennen naar huis en Loes wil nog uit dus die komt later. Uiteindelijk komt Loes heel veel later omdat ze de naam van het hotel was vergeten en de weg niet meer wist. (3 tuk tuks later kwam ze thuis). Ik heb het hier erg gezellig gehad. Aar ben blij dat we morgen weer verdergaan. Hopen op minder regen en rustigere avonden! (En we gaan bijna naar Vietnam!!!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 4853

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Eerste backpack reis naar AZIË

Landen bezocht: