Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu Dag 2 Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu

Dag 2 Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Fiona

16 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vanochtend relatief vroeg uit bed gegaan om Bangkok te gaan verkennen. The grand palace gaan we vandaag bezoeken. Het schijnt op loop afstand te zijn vanaf ons hotel gezien. Na een goed ontbijt (echt op alles zit sla dus was een redelijk kaal broodje als je dat zonder sla besteld) en na het vragen van de weg dan toch echt op weg naar het paleis. Na een tijdje lopen zien we het inderdaad liggen. Helemaal ommuurd en geen ingang te bekennen. Ook word er door iedereen gezegd dat het pas om half 1 open gaat en dat het nu alleen open is voor de Thaise mensen. Wij wisten natuurlijk wel beter! Misschien hadden die Thaise mensen dan toch gelijk want er was echt geen ingang te vinden. We liepen op een gegeven moment achter 2 jongens aan die ook de ingang niet leken te vinden. Voor we met ons blonde hoofd achter twee wild vreemden aan bleven lopen zonder echt zeker te weten of ze ook wel naar het paleis wilden, leek het ons verstandig dit maar eens te vragen. Gelukkig ook zij waren hiernaar opzoek. Het probleem bleek echter dat we het met zijn alle niet konden vinden. Dus toen we langs een entree van iets liepen zijn we er naar binnen gegaan! Dit bleek geweldig. Het was namelijk de grote liggende Boeddha! Mensen hadden me verteld dat hij groot zou zijn, maar hij is echt mega! Met onze nieuwe vrienden (geen idee hoe ze heten), zijn we het complex verder gaan bekijken. Hier stonden heel veel Boeddha's in een soort kring wat heel bijzonder was om te zien. Omdat we verder wilden naar het paleis en onze nieuwe geweldige naamloze vrienden dit niet meer wilde vanwege de warmte hebben we hier ook weer afscheid genomen van elkaar. Loes heeft onderweg nog een hoedje en zonnebril gekocht. Maar het was zo warm dat we besloten onze eerste tuk tuk rit te nemen terug naar het hotel. Dit was een belevenis opzich. Dat we dat overleeft hebben is een wonder opzich. Maar het vertrouwen in de Thaise chauffeur is meteen met 300% gestegen. Eenmaal in het hotel snel omgekleed om het zwembad in te springen. Hier zijn we niet zo lang gebleven omdat we kapot waren en hebben daarom de wekker na een uurtje gezet. Jammer genoeg werden we 3 uur later wakker omdat we door de wekker door geslapen zijn. Het paleis werd hem vandaag niet meer. Morgen beter! Nu maar eens kijken wat we dan kunnen doen. We worden aangesproken door een tuk tuk man met een geweldige deal vind hij zelf. Vol overtuiging begint de man aan zijn verhaal en aangezien hij beloofd dat we niet langs al zijn familie met bedrijfjes gaan maar naar de lucky Boeddha, golden Boeddha en de golden mount. In ruil daarvoor moeten wij dan even naar het Thaise toeristen centrum. Geen idee waar we aan beginnen maar het zal wel goed komen. De Boeddha's zijn inderdaad indrukwekkend. Na de eerste boeddha hebben er inderdaad een stop bij het toeristen centrum. Een dikke Amerikaan gaat ons vertellen dat we beter alles kunnen boeken voor onze reis en maakt een planning en geeft een prijs. Aangezien wij dit niet van plan zijn bedanken we vriendelijk en gaan naar de volgende Boeddha. Hier komen we een man tegen die ons verteld dat we niet naar die toeristen info moesten luisteren maar dat we naar het Thaise toeristen bureau moesten. En onze chauffeur zo gehoorzaam als hij is brengt ons hier naartoe. Gelukkig de man heeft geen tijd, hij is dingen aan het boeken voor anderen. Op de een of andere manier gaf hij ons veel vertrouwen dus we maken de afspraak morgen ochtend met hem te kijken wat de mogelijkheden zijn. Nu verder naar de laatste attractie van de dag. De golden mount. Het blijkt alleen dat deze dicht is.... Ook hiervoor geld morgen beter! Terug naar het hotel snel even opfrissen en door naar een restaurant. Waar we veel te veel bier kregen, heerlijk aten en Loes kennis maakte met een, zoals zij het omschreef, een mega beest op de wc. Laatste keer daar eten dus! Op de terugweg heeft Loes me over gehaald met mijn voeten in een vissen bad te gaan zitten. Dit is een heel apart gevoel, gelukkig konden we na een minuut gegiechel en gegil nog ruilen voor een voegmassage! Deze was overigens heerlijk! Nu lekker terug het hotel in en onder de wol! Zin in morgen! En de mooiste quotes van de dag: (natuurlijk een beetje uit context getrokken maar ach) 1. Fie: mag de conditioner wat zachter? (Bedoelde de a/c) 2. Lord: misschien moet ik toch maar wat aardiger doen tegen die Thaise mensen. 3. Fie: ik heb plak benen, Loes: dat is nog niks ik heb een plakkende bilnaad. 4. Loes: is dit een man of een vrouw? Fie: sorry bij deze weet ik het ook echt niet hoor!

• 17 Juli 2014 - 14:43

Guus:

Leuk om te lezen! Tip, doe een fietstoer door Bangkok. Doet een aardige nl jongen en je ziet alles! En niet vergeten af te dingen op de tuktuk he! Veel plezier! Xx

• 17 Juli 2014 - 15:22

Philine:

Haha, wat een heerlijk verhaal. Jullie hebben het echt naar je zin lijkt me.