Dag 4, laatste dag Bangkok en nachttrein - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu Dag 4, laatste dag Bangkok en nachttrein - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu

Dag 4, laatste dag Bangkok en nachttrein

Blijf op de hoogte en volg Fiona

18 Juli 2014 | Thailand, Bangkok

Vanochtend voelde het niet als vakantie. We moesten al om 7 uur beneden zijn voor onze trip naar de Floating Market. Omdat we pas na 12 uur terug zouden zijn moesten we ook al uitchecken en onze bagage dus ook al ingepakt hebben. Terwijl we aan het wachten zijn om opgehaald te worden, worden we wederom herrinnerd aan het Thaise ritme. Een kwartier later worden we opgehaald alleen er lijkt iets verkeerd te zijn gegaan want onze tourguide is zich aan de telefoon druk aan het opwinden en ze verteld ons later in de bus dat er inderdaad iets fout is gegaan waardoor ze 3 plekken tekort kwam. Maar na wat proppen past het prima en starten we aan onze trip van 2 uur naar de Floating Market. (ik en loes wisten niet dat het zo verweg was). Onderweg heb ik heerlijk kunnen slapen al stond de A/C wel erg koud. Onderweg heeft Loes nog getuigen mogen zijn van een kotsend Frans jongetje en die heeft hierna niet meer kunnen slapen. Eindelijk op onze bestemming horen we dat de Floating market eigenlijk niet meer bestaat maar dat dit echt alleen nog in gang is voor de toeristen. Het was er niet minder mooi of minder leuk om gelukkig. We worden een bootje ingezet met een motor en worden naar de markt gevaren waar we er weer uit worden gezet met de mededeling dat we kunnen betalen om in een bootje de markt vanaf het water te kunnen zien, of we kunnen rondlopen op de wal. Ook verteld ze dat we later naar een slangen show kunnen gaan. Eerst maar eens in die boot om te kijken hoe het is. Loes die aan het oefenen is met afdingen is hilarisch. "I only pay you 20 baht" het arme mens. (die verkoper dan) ze willen Loes helaas echt geen kokosnoot verkopen voor die 20 baht. Misschien is dat het teken dat ze echt wat meer zal moeten betalen maar ach. Na de boottocht nog even op de wal rondgelopen en heb ik een vreselijke maar heerlijk zittende broek met olifantjes gekocht. Lekker voor als we het oerwoud nog in zouden gaan. Omdat Loes graag naar de slangenshow wilt en we verder een beetje zijn uitgekeken op de markt besluit ik me over mijn angsten heen te zetten en mee te gaan. Eerst stoppen we nog even voor wat heerlijk fruit (we hebben geen idee hoe ze heten maar we hebben er foto's van gemaakt, een lijstje met wat lekker is en een lijstje wat niet) Wij zijn overigens de enige gekken die naar de slangen show gaan. De slangen show blijkt op een slangen farm te zijn waar we eerst alles moeten zien voor we de slangenshow mogen bekijken. Ik heb zoveel slangen nog nooit gezien en vraag me af of het veilig was, maar ach wie ben ik. Ook hebben we krokodillen gezien! Ik wil een foto maken van een krokodil en Loes gilt opeens dat ik op een slang sta! Ze hadden even een python in de gang gelegd... nadat we de medewerkers er op attent hadden gemaakt dat er een gat in het kippengaas van het cobra hok zat gingen we zitten (een beetje spastisch) voor de show. Op dat moment hadden we het gevoel dat er echt overal slangen zaten en dat ze zelfs uit de stoelen konden komen. de show begint met een man die met een cobra gaat vechten. het is best eng om te zien. Ook mogen we de cobra aanraken en hij laat zien dat de beestjes 2 penissen hebben. Ook wordt het gif van een cobra in een beker gedaan en laten zien. We zien ook hoe een wezel met een cobra vecht en de wezel de cobra dood bijt (volgens mij was dat niet de bedoeling) dan komt er een jongentje op met een slang wat ook een gifslang is maar geen cobra. het jongetje wordt gebeten en laat het ook heel trots zien aan het publiek. Het was een apparte belevenis waarin ik wel een angst heb overwonnen door een cobra aan te raken. (Al was dat een eens en nooit meer belevenis) We gaan hierna terug naar Bangkok en gaan nog wat dingen regelen voor we weg gaan naar Chiang Mai. We eten vroeg en pakken onze spullen om vervolgens naar de nachttrein toe te gaan. We zijn hier ruim optijd en we hebben een top man die ons helpt in de trein. Een soort stewardess maar dan anders. We hopen dat we leuke buren krijgen in de trein maar helaas de plekken blijven leeg. Na wat geklets en zachtjes aan elkaar vragen of het heel raar zou zijn als we om 7 uur al onze bedden laten opmaken, toch maar besloten dit te doen om een goede nachtrust te krijgen. Loes boven en ik beneden. Ik pas echter niet in het bed, ook dit zal bedacht zijn voor aziaten en niet voor reuzen, zoals ik me hier voel. Loes heeft de nacht heerlijk geslapen! Ik wat minder. Met de angst dat ik net zo diep slaap als normaal en onze tassen dan gejat worden baarde mij zorgen. Ik sliep als een waakhond en bij ieder geluid dat ik hoorde gooide ik mijn hoofd buiten het gordijn om te kijken of er niemand aan onze tassen zat. (volgens mij dacht iedereen dat ik gestoord was maar ach!) Na een lange en wat verkreukte reis komen we aan in Chiang Mai. de temperatuur is hier een stuk aangenamer dan in Bangkok. Het is hier ook veel rustiger al was ik ene beetje bang voor alle taxi chauffeurs die naar ons stonden te schreeuwen en zorgde dat we er niet langs konden. We leken wel beroemdheden zoveel waren er! Eenmaal in een taxi, wat hier en soort open jeep is, dachten we dat we deze voor ons alleen hadden. Na een paar minuten kregen we door dat er net zolang gepropt wordt tot het vol zit en dan gaan ze rijden en zetten ze iedereen ergens af. Wij natuurlijk als eerste erin en als laatste er weer uit. Maar het was een prima tochtje. Nu maar eens kijken of we in ons geboekte hostel al een kamer kunnen krijgen en een heerlijke douche nemen! Dat kan ik namelijk wel gebruiken na al dat angstzweet van de slangen en de trein!

  • 20 Juli 2014 - 13:16

    Philine:

    Hey lieve dochter. Wat een belevenissen. Geweldig!! Kijk nu uit naar je volgende verslag. Hier alles top. 34 graden dus ook tropisch. Liefs. Mama

  • 20 Juli 2014 - 22:01

    Barend:

    heey Fiona,
    weer een geweldig verslag, ik kijk zeker uit naar de volgende.
    Je maakt de meest rare dingen mee, zie ik.

    groetjes Barend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 4862

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Eerste backpack reis naar AZIË

Landen bezocht: