Dag 5, eerste dag Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu Dag 5, eerste dag Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu

Dag 5, eerste dag Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Fiona

21 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Vanochtend zijn we met de trein aangekomen in Chiang Mai. We zijn met een taxi naar het hostel gebracht wat een heel lief fel gekleurd gebouw is aan een drukke straat. Omdat we pas om 11 uur in de kamer kunnen moeten we wat tijd overbruggen. De eigenaresse van het hostel is ontzettend lief en wil ons helpen iets leuks uit te zoeken om vandaag te doen. Echter zijn de trips helaas al vertrokken deze ochten dus zullen we gewoon de stad in gaan. We nemen nog even een ontbijtje en daarna de kamer even in. we hebben de goedkoopste kamer maar hij is schoon en daar gaat het om! Ook zien we een A/C maar kunnen geen afstandsbediening vinden. als we dit later vragen word er gezegd dat we dan de duurdere kamer hadden moeten kiezen! Gelukkig is het hier iets minder warm dan in Bangkok dus met een ventilator overleven we het ook wel!
Nadat we de spullen hebben gedumpt besluiten we eerst een massage te nemen en laten het hotel bellen om te kijken of ze tijd hebben. Dan horen we ook nog eens dat we worden opgehaald door het spa om ernaartoe te komen! Wat een luxe! We worden inderdaad vrij snel daarna opgepikt en na een kwartiertje rijden zijn we er dan eindelijk. Het ziet er lief uit en we hebben een boeking van 3 uur lang. We worden verzocht om ons om te kleden en op de bank te gaan liggen. Eerst worden we gescrupt van top tot teen! Dat is iets dat voor mij nieuw is om dat door een ander te laten doen! Dan begint de massage! Het is een typische Thaise massage en dat merken we. Het woord relax en ontspannend kennen ze niet! Het is hard en we worden uit elkaar getrokken. de opmerking van Loes is geweldig en ik heb dan ook moeite mijn lach in te houden: "volgens mij houden ze van wersterlingen martelen!" als we op een gegeven moment met een hete doek bestempeld worden is het wel warm maar voor mij prima te doen. Loes dacht hier anders over: auw je doet me pijn! Toen had ik het niet meer en schoot in de slappe lach! Dat martelen klopte inderdaad wel een beetje. Toen kregen we uit eindelijk een gezichtsmasker en daarbij ben ik blijkbaar in slaap gevallen en heb heerlijk lopen snurken en was op die manier het lachertje van de dag. (mijn schoonheidsslaapje was overigens heerlijk)
Eenmaal terug in het hotel even iets eten en dan door naar de stad. Tijdens het eten ontmoeten we een leuke duitse jongen en ik ben blij dat hij engels spreekt zodat het niet direct al te genant wordt. We spreken af in de avond nog even een biertje te doen en wij gaan de tempels bezoeken!
De tempels beginnen nu stiekem wel een beetje op elkaar te lijken. De ene boeddha is iets groter dan de andere en er staan er in de ene tempel iets meer dan in de andere tempel. Toch blijft het wel indrukwekkend om het iedere keer te zien! Hier komen we in de eerste tempel en ik zeg tegen Loes jeetje het zou wat zijn he als we na al die tempels plots boeddistisch terug komen in Nederland. De reactie van Loes is weer onbetaalbaar! "ach het is zoveel moeite en gedoe zo een geloof"
In de volgende tempel bleek inderdaad dat geloven moeite koste want hier zagen we monniken stofzuigen, met een stofborstel in de weer en dingen opruimen. Het was een hillarisch tafreel!
Op de terugweg nog even wat avondgegeten wat redelijk westers was voor het eerst, namelijk een clubsandwich!
Toen we terug kwamen in het hotel was Julian (de duitser) er nog niet en dat gaf ons mooi de tijd om nog even wat deo op te doen om hem niet direct te vergassen maar pas na een tijdje!
Toen we allemaal bij elkaar kwamen werden we door de eigenaresse ook nog voorgesteld aan twee andere gasten, 2 leuke nederlandse meisjes. Met zijn alle besloten we naar de nachtmarkt te gaan op loopafstand. Het was super gezellig en hebben daar heerlijk rondgelopen. Ik heb een geweldig raadsel spel gekocht nadat ik het zelf eerst een uur heb geprobeerd op te lossen. In nederland zullen jullie het zien en ook moeten proberen! Met de tuk tuk terug (met vijf, dat is dus proppen en hopen dat je er niet uit valt! maar ook dit was te grappig) Als we aankomen is de voorkant van ons hostel dicht en moeten we langs de zijkant. Dan zien we dat de 7/11 nog open is en besluiten daar eerst bier te halen om die op het dak van het hostel op te gaan drinken! Heerlijk nog even uitwaaien en kletsen! (inmiddels 2 uur en we wilde zo graag vroeg naar bed voor we aan onze trekking morgen beginnen! maar het was zo gezellig!) Nadat we afscheid van elkaar hebben genomen gaan we naar bed en maken we ons klaar voor onze eerste echte trekking! Nu maar hopen dat het niet een 2e seizoen van echte meisjes in de jungle wordt!