Dag 9/10, Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu Dag 9/10, Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu

Dag 9/10, Pai

Blijf op de hoogte en volg Fiona

25 Juli 2014 | Thailand, Chiang Mai

Ook vanochtend weer vroeg opgestaan om vandaag naar een nieuw stadje te gaan (oke we komen ook weer terug in Chiang Mai maar we slapen een nacht in Pai). Pai staat bekend als een hippie plekje dat een beetje is blijven hangen in de jaren 80. We gaan er per bus naar toe maar eerst worden we opgehaald door een jeep waar we weer als een soort millitairen in vervoerd worden. Het is geweldig om dit iedere keer weer mee te maken, al ben ik blij dat de rest van onze reis (ons werd gezegd 2 uur) in een minivan is. We waren van tevoren wel gewaarschuwd dat het een hele hobbelige weg is met veel bochten door de bergen. We gaan het beleven...
Nadat we inderdaad worden omgegooid naar een ander busje horen we van andere Nederlanders die ook mee reizen dat zij gehoord hebben dat het 4 uur rijden is. Hmm dat valt dan toch een beetje tegen maar we zien het wel. De reis is inderdaad verschrikkelijk.. Ik heb denk ik merendeel van de reis met mijn hoofd tussen mijn benen gezeten om het te overleven! Als we er dan eindelijk zijn boeken we ook meteen de terug reis voor morgen! (kijk er nu al tegenop)
Nu maar eens opzoek naar het hotel waar we gaan overnachten. Het is iets lastiger dan in de vorige steden waar we zijn geweest om een taxi te regelen. Als we even lopen lijkt het of deze straat ook eigenlijk HET centrum van het stadje is. Als we nog even verder lopen komen we bij ons hotel (wat dus gewoon loopafstand is... :p) Het zijn hele lieve hutjes die allemaal los staan. Ook wij hebben ons eigen hutje met aan de voorkant een kleine veranda waar we heerlijk kunnen zitten. Er staat verder niet veel in het hutje naast het bed en de wc met een douche. Maar meer hebben we eigenlijk ook niet nodig. Nadat we even een uurtje zijn gaan liggen om bij te komen van de reis die we achter de rug hebben gaat loes even het dorpje in om wat te eten te vinden en ik blijf even bij het hutje om eindelijk aan mijn boek te beginnen. Het is de eerste dag dat we niks hoeven en alles kan! Heerlijk is dat. Eigenlijk ben ik de rest van de middag daar blijven zitten en mijn boek wordt steeds spannender dus steeds moeilijker om weg te leggen. Maar aan het eind van de mdidag besluiten we toch even het stadje in te gaan en een hapje te gaan eten daar. We lopen door de hippies inderdaad en mensen die er iets te lang zijn blijven hangen. Hilarische tafrelen spelen zich af op straat en je kijkt je ogen uit! We vinden een lekker plekje om te eten en blijven daar lekker lang hangen. Op de terugweg zien we een leuk tentje waar we besluiten nog even een drankje te doen. We worden geholpen door een Thaise die onze bestelling opneemt. Als ze terug komt zegt ze dat ze er eigenlijk helemaal niet werkt maar het leuk vind. Als je naar haar ogen kijkt staat ze strak van de drugs wat hier eigenlijk heel normaal blijkt te zijn. Als haar dreadlok vriend erbij komt zitten (ook hij zit natuurlijk onder de drank en drugs) krijgen we onze cocktail (pina colada) en loes haar biertje. Heerlijk even maar die mensen zijn wel erg vreemd. Op het moment dat meneer dreadlok op mijn schoot in slaap valt wil ik toch wel heel graag een stoel opschuiven. In mijn actie op te schuiven gaat natuurlijk alles mis en vliegt de cocktail door de bar. het glas aan scherven de cocktail overal. Ook in het haar van meneer dreadlok! Ik lig dubbel en kan niet meer! Echt weer wat voor mij natuurlijk. Op hetzelfde moment denkt een meisje op straat (ook vol aan de drugs) dat het een goed idee is om haar scooter met draaiende motor op straat te leggen (ja inderdaad midden op straat) en loopt naar de bar om wat te bestellen en gaat zitten. Ja het kan allemaal in Pai. We besluiten maar naar huis te gaan want dit wordt niks meer! Heerlijk geslapen en in de ochtend lekker uit kunnen slapen! heerlijk was dat. We ontbijten (wat er bij zat. Top!) en verplaatsen onszelf weer naar de de veranda om weer verder te lezen en even te relaxen. Om half 4 gaat onze bus terug naar Chiang Mai, dus we besluiten om 2 uur nog even het stadje in te gaan en te lunchen. We checken uit en gaan er weer op uit. Het is zo warm dat we eigenlijk de puf niet meer hebben om naar winkeltjes te kijken dus zoeken een gezellig ding uit om even wat te lunchen. Eenmaal daar komt loes vrienden uit Hilversum/Amsterdam tegen! Erg gezellig even gekletst maar dan moeten ze verder en wij eigenlijk ook. We moeten een half uur van tevoren aanwezig zijn (hoewel met die thiase mensen hier weet je eigenlijk dat dat niet hoeft maar we zijn netjes!) Half uurtje wachten en we gaan ervandoor. Het mooie Pai verlaten we weer en weer terug naar ons hostel waar we onze backpacks hebben achter gelaten. Deze reis valt ontzettend mee! Ik denk omdat ik me op erger heb ingesteld. We gaan nog wat eten en gaan vroeg naar bed want morgen weer heeeeel vroeg op voor de flight of the Gibbon. Heel vet en heel veel zin in maar eerst nog even mijn boek lezen! Oh wat ik helemaal vergeten ben te vertellen is dat ik nu mijn grens heb verlegd in de vorm van backpacker! Ik heb een enkelbandje! (Moet er zelf nog wel aan wennen hoor maar dit is de beste oplossing als je werkt in de zorg!) Oh het ergste wat je als backpacker kan gebeuren denk ik is dat je na 6 weken reizen er achterkomt dat je iets hebt mee gesjouwd wat je niet hebt gebruikt! Dus om dit te voorkomen heb ik ervoor gezorgd dat ik vandaag mijn aftersun ruim heb kunnen gebruiken! inderdaad, benen zijn zo rood als een kreeft! Dat wordt lekker slapen!

Tags: pai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 4863

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Eerste backpack reis naar AZIË

Landen bezocht: