Dag 15, luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu Dag 15, luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Fiona Raadt - WaarBenJij.nu

Dag 15, luang Prabang

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

02 Augustus 2014 | Laos, Luang Prabang

Allereerst sorry allemaal dat ik een tijd niks heb laten horen! De luxe met het overal internet hebben was even schaars maar nu kan ik jullie weer helemaal op de hoogte brengen!

Na een angstige nacht (nee we zijn niet overvallen, ook niet aangevallen maar...) we hadden een ventilator op de kamer. In Nederland natuurlijk heerlijk, en ook hier geweldig met het warme weer. In ieder geval dat was onze mening tot deze nacht. Dit was namelijk een ventilator aan het plafond maar zonder bescherming eromheen. Ik zal er geen doekjes om binden, bij ieder rondje dat het ding maakte hadden we het idee dat hij naar beneden kwam. Maar als we hem uitzetten, stierven we van de hitte... Lastige keuzes maar we hebben het overleefd. Nu maar eens kijken wat hier allemaal te doen is.

Het weer is inmiddels flink opgeknapt en het zonnetje schijnt heerlijk. We gaan opzoek naar een ontbijt en vinden al snel een goed ogend restaurantje! Hier vinden we eindelijk een echte verse jus! Heerlijk en niet zo duur. Helaas krijg ik een soort vieze siroop met heel veel ijs erin. Jammer maar oké het is te doen en ook dit is weer een goede leermeester. Echter vraagt de beste man bij het afrekenen het dubbele van de prijs op de menu kaart en word ik boos. Ten eerste heb ik niet gekregen wat er stond en ten tweede vraagt hij iets wat er ook niet stond. Conclusie: we zijn boos weggelopen zonder te betalen voor de jus!

Nu maar eens een activiteit zoeken. We hebben gehoord over de watervallen die hier erg mooi zijn, en besluiten er heen te gaan in de middag. We worden door een minivan opgehaald en erheen gebracht (wederom een helse rit en kijk tegenwoordig tegen iedere auto die ik in moet op!) als we daar aan komen lopen we een park in waar eerst veel beren zijn. Het schijnt het beren rescue park te zijn waar mishandelde beren worden opgevangen. Heel schattig en er is ook een beer die verdomd veel lijkt op mij en hoe ik me op dat moment voel nog van de busrit! (Languit gezakt en ziet eruit of hij van ellende niet weet wat hij met zichzelf aan moet.) ik maak er een foto van en bedenk dat dit nog wel eens een Facebook profiel foto kan worden!
Aangezien we in Thailand ook meerdere keren watervallen hebben gekeken en deze iedere keer heel toeristisch en niet heel bijzonder zijn verwachten we dat nu ook een beetje.

Ik kan zeggen als we daar aankomen is het prachtig. Er zijn wat watervallen (wel kleintjes) maar met prachtige etappes en heel helder water. Als we wring gaan (je mag erin zwemmen) maken we het verhaal ban de fishspa in Bangkok nog een keer mee. Hier houden de vissen ook erg van je voeten! Wij zijn echter iets minder blij met deze ongevraagde dokter fish behandeling. Als we een tijdje hebben gezwommen komen we heel veel mensen tegen die we eerder in onze reis hebben ontmoet. We spreken het een en ander af met mensen en horen dan dat er nog meer watervallen zijn.
Wij natuurlijk ook naar de andere watervallen en iedere keer worden ze groter en groter. Na een kleine klim die het zeker waard was komen we dan. Ik de hoofd waterval. Wat ongelofelijk mooi! Ik denk dat deze waterval een meter of 40 hoog is! Ook hier klimmen we in en op mijn omslagfoto op Facebook is het resultaat daarvan te zien! Ik vind het in elk geval erg indrukwekkend.

We zijn al een tijdje in het park en het is de hoogste tijd om terug te gaan naar het busje. Ook de terug rit was hels maar te doen. (Ik sliep) eenmaal in het standje terug nog even opfrissen en wat eten. Ook dit keer kan de avondmarkt niet onbezocht blijven en er word weer veel 'hebiknietechtnodigmaariswelheelleukzooi' gekocht. Na de markt die we onderhand tot op de centimeter kennen, besluiten we nog even wat te drinken in Utopia. Dit is de enige bar die open is tot laat (jawel dames en heren hij is wel tot 12 uur open!!) het is er erg gezellig en ook hier komen we veel bekenden tegen. Als het sluit besluit ik met de Duitse meisjes mee naar ons hotel te lopen en Marloes besluit nog met anderen naar de bowling baan te gaan (die van dezelfde eigenaar is) en komt later thuis. Nadat ze over het hek was geklommen van het hostel heb ik haar even verteld dat het hek ook gewoon open ging met de deurklink die ze totaal gemist had! Nachtelijke gym zullen we het maar op houden!
Morgen vroeg op om naar de grotten te gaan!!

  • 03 Augustus 2014 - 21:41

    Barend:

    Heey Fiona,

    Ik blijf je verslagen erg leuk vinden en ik hoop dat er snel meer komen.

    GENIET VOORAL.

    Groetjes Barend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 4864

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 22 Augustus 2014

Eerste backpack reis naar AZIË

Landen bezocht: